2016 Logo fb

SCHRIJF MEE VOOR DE MENSENRECHTEN!

Schrijven voor mensen die groot onrecht is aangedaan. Dat is Amnesty‚Äôs Schrijfmarathon. Een simpele maar uiterst doeltreffende actie. Iedereen kan er aan meedoen en het werkt.

Op 10 december, de jaarlijkse Internationale Dag vande Mensenrechten, bestoken honderdduizenden mensen wereldwijd autoriteiten die de mensenrechten aan hun laars lappen met stapels brieven.

Ook vanuit Dordrecht: wij organiseren dit jaar voor de 6e keer de Schrijfmarathon!

Zo'n bombardement aan brieven maakt indruk en dwingt wetshandhavers mensen eerlijker te behandelen. Want niemand wil te boek staan als onderdrukker, folteraar of tiran.
Dit jaar staan jonge activisten centraal van wie de rechten worden geschonden. Voor hen schrijven we brieven aan de autoriteiten, dat kan een koning, president, minister of het hoofd van de politie zijn. We vragen hen snel maatregelen te nemen: een gewetensgevangene vrij te laten, daders van marteling te berechten of discriminatie te stoppen. Voorbeeldbrieven liggen voor je klaar.

En we schrijven ook groetenkaarten aan deze jongeren zelf. Voor hen is morele steun enorm belangrijk. Te weten dat ze niet worden vergeten en dat er zelfs mensen over de hele wereld met ze meeleven en voor hen opkomen, geeft ze de kracht om vol te houden.

Kom in actie en schrijf mee bij de Schrijfmarathon in Dordt!

dinsdag 10-12 a.s. van 13.00-19.00 uur

Locatie: het oude stadhuis, Stadhuisplein 1, 3311CR Dordrecht